Форум АНХИРА - здраве, успех, свобода

Автор Тема: Десет урока върху салфетка - Урок № 1 - Дон Фейла  (Прочетена 463 пъти)

Неактивен Boyana

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Публикации: 32
  • Karma: +0/-0
    • Профил
  • Skype: perla_05
КАК ДА СЕ ПОСТРОИ ГОЛЯМА И УСПЕШНА СТРУКТУРА
Какво значи MLM

                Multi - Level Marketing (MLM) заема особено място сред съвременните начини за продажба. Той е един от най-бързо налагащите се, но същевременно предизвиква и неразбиране. Мнозина гледат на MLM като на модна вълна от осемдесетте години, макар значението му да е значително по-голямо. Компаниите, които използват този начин за маркетинг през деветдесетте години, имат стокооборот за повече от 100 милиарда долара на година. Целта ни е да покажем с помощта на примери какво е това MLM. Нещо повече. Ти ще разбереш как може ефективно, повтарям, ЕФЕКТИВНО да обясниш на другите какво означава MLM.

                Този практически справочник е написан, за да помогне за подготовката на деловите ти партньори. Затова обобщи изложената тук информация, която би могла да послужи за началния им старт.
                Дон Файл (Don Failla) работи без прекъсване над “Уроци върху салфетка” още от 1973г.

                Преди да се запознаем по-подробно с изложения материал, нека отговоря на най-често задавания ми въпрос: какво означава MLM? В книгата използвам понятията MLM (МЛМ) и Multi-Levеl Marketing (многостепенен маркетинг). Думата “маркетинг” (продажба) означава движението на стоката от производителя към потребителя.Изразът “Multi-Level” (многостепенен) пък е система за поощряване на хората, придвижващи стоката до потребителя. “Multi” (много) значи “повече от един”. “Level” по-скоро обозначава “поколение”. Ето защо тази система спокойно може да бъде наречена “Multi Generation Marketing” (продажба с помощта на няколко поколения). Нека обаче се спрем на израза “Multi-Level” като най-популярен. Действително, той е толкова разпространен, че вече се е превърнал в щампа, макар и незаслужено. Затова много нови структури MLM измислят други названия за своите системи на продажба: например “Uni-Level Marketing” (едностепенна продажба) или “MLM Network Marketing” (продажба чрез изграждане на мрежа).

В действителност съществуват три основни начина за продажба на стоката:
1. Търговия на дребно (сигурен съм, че е позната на всеки) : универсален магазин, магазин “Плод-зеленчук”, в който можеш да се отбиеш и да си купиш нещо.
2. Непосредствена продажба - тя включва например застраховане, продажба на кухненско оборудване и т.н.
3.Многостепенни продажби MLM, Multi - Level Marketing. Тази форма на продажба не трябва да се бърка с другите две, особено с непосредствената продажба, която погрешно се причислява към MLM.
4. Поръчка по пощата, може да се причисли към системата MLM, но се явява по-скоро непосредствена продажба.
5. Петият начин за продажба, който също се бърка често с MLM, е т.нар пирамида. Факт е, че сделките на пирамидата са нелегални. Основната причина е в това, че тази система не е приспособена за придвижване на стоките MLM. Ако няма движение на стоката, изобщо не трябва да се говори за маркетинг, още повече за многостепенен. Възможно е за този начин да е характерна многостепенността, но в никакъв случай и маркетингът. Основното недоразумение произтича от това, че хората не схващат разликата между MLM и непосредствената продажба.

Абонирайте се за пълен достъп!
« Последна редакция: 12, Ноември, 2019, 09:57:18 от Boyana »