Форум АНХИРА - здраве, успех, свобода

Автор Тема: Из "Как да изграждаме и развиваме Мрежовия си бизнес с истории"  (Прочетена 27 пъти)

Неактивен Boyana

  • Global Moderator
  • Newbie
  • *****
  • Публикации: 20
  • Karma: +0/-0
    • Профил
  • Skype: perla_05
Принципът на уведомяването
Първият приоритет за новите дистрибутори е, да не ги отхвърлят. Но какво правим ние като спонсори? Казваме им да направят списък, да се обаят  на всичките си приятели, за да ги набият, унижат и нахокат. Защо се случва това? Защото новият ни дистрибутор не знае точно какво да каже или какво да направи. Новият ни дистрибутор не е имал време да научи необходимите умения за мрежовия маркетинг. Разбира се, роднините и приятелите ще изслушат покана от нервен, необучен и несигурен нов дистрибутор. Това е рецепта за бедствие. Нашият нов дистрибутор ще се опита да примами познатите си на презентация или да си купят продукти чрез сила и манипулация. А когато се опитате да продадете нещо, има огромен риск да ви се каже "Не."

Нека да видим какво се случва в реалния свят. Вие сте във възторг! Новият ви дистрибутор е подписал документите, те са изпратени към компанията и сега чакате да пристигнат новият му дистрибуторски комплект и продукти.  Като добре обучен спонсор, вие имате обучителна програма за първите 48 часа от новата кариера на дистрибутора в мрежовия маркетинг. Сядате на масата в кухнята с новия дистрибутор, изваждате ръководството за бърз старт, веднага обръщате на секцията „Гимнастика за паметта” и започвате да четете:

* Кой от познатите ви е с червена коса?
* Кой от познатите ви кара мини „Ван”?
* Кой се грижи за данъчните ви декларации? Косата ви? Ливадата ви? Колата ви?
* Имате ли контакти с хората от колежа?
* Имате ли копие на родословното ви дърво?
* Ами от годишника от колежа?

Продължавате и продължавате, като задавате все повече въпроси, за да „размърдате” паметта на новия дистрибутор. Правите пауза между четенето на въпросите, за да поемете дъх, поглеждате към списъка на дистрибутора и... там има само 8 имена! А трябва да са поне 50! Вглеждате се в лицето му и там виждате страх, когато той свива рамене и казва:
„Наистина не познавам никой друг.”

Без да се ядосвате, задавате още въпроси от раздела с „Гимнастика за ума”, но все още новият ви дистрибутор не може да се сети за повече имена. Дали не спонсорирате загубеняк? Провеждаме това упражнение, но рядко се спираме, за да разберем дали на практика действа или не.

Защо за миг не се опитате да разберете какво се случва в ума на новия дистрибутор? Може да се изненадате. Новият ви дистрибутор може да си мисли: „Не искам да разговарям с никого за бизнес, докато не направя първия си бонус - чек.” Или: „Не ми е комфортно да пращам спонсора ми да говори на приятелите ми за бизнес. Ами ако моят спонсор притеснява и притиска приятелите ми?” Или „Колкото повече имена запиша, с толкова повече откази ще се сблъскам."
Повечето дистрибутори не са нескопосани и не са мързеливи. Те ще избягват всичко, което е свързано с отхвърляне.
Защо не превърнете упражненията в нещо, което дистрибуторът ви иска да направите? Ами ако кажете на новия дистрибутор:
„Не трябва да карате никого в този списък да се присъедини към вашия мрежови бизнес или да го карате да купува продукта”.
Това звучи далеч по-безопасно за новия ви дистрибутор. Повечето от новите ви дистрибутори се опасяват дали ще се справят.
Не карайте хората да се присъединят към бизнеса ви, само защото вие искате това. Или може би, ако имате нов дистрибутор, който казва:
„О, не искам да говоря с приятелите и роднините си. Те няма да разберат. Не мога да ги убедя да се присъединят към програмата ми. Вместо това, нека говоря с непознати от друга страна. Може би просто ще се опитам да им продам нещо по телефона или чрез интернет. Където мога да пусна обява, да купя някакви стоки или дори да изпратя на евентуалния клиент пощенски картички.”
Ако приятелите и хората от близкото ви обкръжение не харесат презентацията ви, непознатите още по-малко ще я харесат. Ако не можем да запишем хората, които вече познаваме, с които вече сме изградили ползотворно сътрудничество, какво ще ни накара да помислим, че можем да запишем напълно непознати? Може би просто смятаме, че нещата се променят, или че ще намерим нови хора, които не ни познават. Да се вгледаме в нещата. Когато решим да говорим с непознати, вместо да се обърнем към горещия си пазар с контакти, ние си казваме:
„Не вярвам в себе си.”
„Не вярвам във възможностите ми.”
„Не вярвам в продукта ми.”
„Срамувам се да говоря с приятелите си.”
„Не смятам, че тази възможност е добра сделка за околните.”
„Разтревожен съм за това какво мислят за мен приятелите ми.”
„Опасявам се, че приятелите ми няма да се присъединят и просто ще се чувствам изоставен.” „Ами ако програмата не успее? По-добре да съм сигурен, че мога да привлека само непознати, които не ме познават.”
„Ами ако се проваля? Не искам приятелите и семейството ми да разбират, че съм се опитал.” 

И решаваме да запазим възможността в тайна от приятелите и семейството си. Това честно ли е спрямо тях? Не. Така дори  да прочетем сайта за дистрибутори, преди да започнем да подобряваме презентацията си, преди да започнем да работим върху имиджа си, преди да попитаме спонсора си за списъците с контакти или обяви, преди всичко друго трябва първо да изпълним единственото си задължение в сферата на мрежовият маркетинг. А какво е това задължение? Трябва да уведомим приятелите си, роднините, съседите и сътрудниците си, че сме решили да започнем мрежови бизнес на непълен работен ден. Първото ни задължение е просто да ги информираме, че сме започнали собствен бизнес. Задачата ни не е да продаваме продукти или да убеждаваме евентуалните си клиенти да се присъединят. На по-късен етап ще запознаем евентуалните си клиенти с фактите, за да могат да направят най-добрия избор за себе си. Това е.

Мрежовият маркетинг не е бизнес за продажби с много напрежение, убеждаване, манипулиране или звънене на непознати по телефона. Той просто предоставя на кандидатите допълнителен избор в живота и им позволява да приемат този избор, ако им помогне да получат каквото искат.
Това е нашата работа – да образоваме кандидатите. Нищо повече. Това са страхотни новини за начинаещите мрежови дистрибутори. Както разбираме, мрежовият маркетинг не е сложен. Нашата работа е да образоваме хората и да им даваме възможност сами да вземат решенията си. Имаме обаче едно изключително сериозно задължение като мрежови дистрибутори. Когато спонсорираме нов дистрибутор, трябва да кажем нещо такова:
„Не сте задължен да правите много продажби. Ако ги правите, това ще е хубаво, но не е задължително.”
„Не сте задължени да купувате много продукти и услуги. Отново, това ще бъде страхотно, но не сте задължени да го правите.”
„Не сте задължени да карате приятелите си да идват на презентации.”
„Не сте подчинени на условните практики на компанията.”
„Не сте задължени да правите презентации за набиране на нови дистрибутори всяка вечер.” „Дори не сте задължени да отговаряте на телефонните ми обаждания.”

Уау! Сега вашият нов дистрибутор е развълнуван. Напрежението е изчезнало. Той не трябва да се обажда, за да кара приятели и роднини да купуват продукти и да се присъединяват. Новият ви дистрибутор си мисли: „Това е страхотна възможност. Не съм задължен да върша нито едно от тези неща. Но чакай, той каза, че има задължение. Само едно задължение. А какво е това задължение? Да, имаме само едно единствено задължение, което трябва да изпълним. Всичко друго в сферата на мрежовият маркетинг е по желание. Какво е това задължение в нашия бизнес? Трябва да уведомим приятелите си, роднините, съседите и сътрудниците си, че сме решили да започнем мрежов бизнес в свободното си време. Това е.
Няма повече задължения. Разберете:
* Не трябва да продаваме на приятелите си продукти или услуги.
* Не трябва да спонсорираме съседите си за нашия мрежови бизнес.
* Не трябва да каним нашите колеги на презентации.
* Дори не трябва да обясняваме за бизнеса си или за продуктите, ако роднините ни не ни помолят за допълнителна информация.

Единственото ни задължение е да уведомим приятелите си, роднините, съседите и сътрудниците си, че сме решили да започнем бизнес в сферата на мрежовият маркетинг на непълен работен ден. Имайте предвид, че не трябва да правим превъзходни презентации или непрекъснато да показваме програмата си на роднини, които не желаят да ни изслушат? Да. Точно така. Не трябва да правим презентации на хората, които са в списъка с контакти, освен ако те не ни помолят за това. Не трябва да промотираме или да продаваме продукти на хора, които не ги искат. И не е необходимо да правим натрапчиви продажби по време на погребения, сватби, приеми или семейни сбирки. Звучи ободряващо, нали? Хубаво е да свалите този товар от плещите си. Защо информирането на познатите ни, когато започнем собствен мрежови бизнес, е така важно? Защото никога не бихме искали да ни кажат: „Ти така и не ми каза за твоя бизнес.” Ако просто съобщим, че сме в сферата на мрежовият маркетинг, много от хората ще кимнат и ще кажат: „Това е страхотно.” И това е добре. Ако се интересуваха, щяха да ни помолят за повече информация или биха отишли на презентация. Но ако не са заинтересовани, можем да продължим живота си, знаейки, че им е дадена възможност да узнаят цялата история, защото просто сме ги попитали.

Някои от хората ще кажат:
„Хей, и аз не харесвам особено работата си. И аз искам да имам малко повече време за семейството си. Защо не ми разкажеш нещо повече за този мрежов маркетинг?”
И това също е добре. Можем да им дадем толкова информация, от колкото имат нужда. Ако не изпълните задължението си, да уведомите хората от списъка с контакти... могат да се случат ужасни неща. Използвам следната история, за да са наясно новите дистрибутори, че трябва да уведомяват всеки, когото познават.

Как да се защитите от раздаващия юмруци съсед

Представете си, че сте мрежар на половин работен ден от шест месеца. Спестили сте средствата от всеки един бонус - чек и сега имате възможност да отидете на мечтаната ваканция в Таити. С наемната си работа, сте покривали месечните си разходи, така че можете да спестявате целите месечни бонус - чекове.
Отивате на местното летище и когато се качвате на  самолета Air Tahiti 747, вие си мислите: „Решението да се позанимавам с МЛМ беше страхотно. Ако бизнесът ми продължи да се подобрява, ще ходя на тези прекрасни ваканции на всеки три месеца! Благодаря на моя спонсор, който ми разказа за тази възможност.”
Когато пристигнете в Таити, отивате на един страхотен плаж. Нежният шепот на вълните на океана ви помага да се отпуснете в хамака си, докато персоналът на хотела приготвя любимото ви тропическо питие. Музиката е прекрасна. Вятърът е ободряващ. И можете да усетите уханието на пилето - териаки, което се пече на барбекюто само на метри от вас. Аааааах! Не може да стане по-хубаво от това! Но почакайте! Забелязвате една малка точка на хоризонта, която сякаш се движи. Да, определено се движи. Точката продължава да нараства. Движи се към вас. След като я наблюдавате как става по-голяма и по-голяма, осъзнавате, че всъщност точката е човек. И този човек влачи едно старо одеяло след себе си. Скоро този човек се запътва към вашия хамак, разпъва одеялото си на пясъка и се отпуска, за да се пече. Гледате с изненада отгоре човека с одеялото и скоро осъзнавате, че този човек е ... вашият съсед!
Каква изненада! Какво съвпадение! Обръщате се към съседа си и му казвате:
„Здравей!”
Изненаданият ви съсед започва да пелтечи:
„Ъ,ъ,ъ, та това си ти. Не мога да повярвам! Ето ни къде сме, на две хиляди мили разстояние от дома, а ти си пак до мен! Това е невероятно!”
Вие отговаряте:
„И аз съм много изненадан. Как се озова тук на тази прекрасна ваканция?”
Лицето на съседа ви помръква. Той сбърчва вежди и промърморва тъжно:
„Ами, ти знаеш, че водя беден живот. Трябва да работя на три места, за да мога да плащам семейните разходи. До гуша съм затънал в дългове. Заемът за колата ми е просрочен. Няма шанс за повишение в работата. Нямам нищо в банката. Обречен съм! Реших да замина на тридневна ваканция, за да имам един-единствен приятен спомен, преди да умра. И за да дойда дотук, изтеглих нов заем, взех максимума от всичките ми кредитни карти, откраднах от спестяванията за колеж на децата и дори счупих техните касички, просто за да събера достатъчно пари за този билет. А ти? Как се озова тук?
Сега настъпва моментът на истината. Казвате:
„Започнах собствен мрежов бизнес преди шест месеца. Наистина е страхотно. Получавам пари, просто като информирам хората за определени продукти. Така ,че спестих достатъчно от последните няколко чека и... ето ме къде съм. Нещата вървят доста добре и мисля да си направя друга ваканция след три месеца. Ще ти кажа, този бизнес е повече от страхотен! Прекрасен е! Всъщност, той е така прекрасен, че аз... ъ...ъ...ъ... забравих да ти кажа за него.” Лицето на съседа ви почервенява от гняв. Бавно той се надига от одеялото си и се отправя към ледената скулптура до грила с пилето - териаки. Сграбчва ножа, остър като бръснач и бавно се насочва към вас. Замахва…
**

*Упс. По-добре да приключим дотук, преди историята да е загубила очарованието си. Както разбирате, ако не изпълните задължението си да уведомите хората от списъка с контакти, могат да се случат ужасни неща. Запомнете, че трябва да даваме възможност на хората от списъците ни с контакти да поискат повече информация от нас. Не бива да ги насилваме и да им правим презентация. Не трябва да им продаваме продукти. Не трябва да ги притискаме да станат дистрибутори. Всичко, което трябва да направим, е да им дадем допълнителна информация, ако я поискат. По този начин вашите роднини и приятели никога няма да се върнат при вас и да кажат: „Ти никога не ми каза за тази възможност.” Това би било тъжно. И ето как ще избягвате евентуални атаки с нож.

Ако тази история не ви се струва подходяща, опитайте с тази:
Как да се смущавате от собствената си леля
Представете си, че сте на сватбата на братовчед си. Тази вечер, на приема, седите на масата с дванайсет други гости. Забелязвате леля си, която е пила прекалено много шампанско, да седи на същата маса. Не може да се вземе думата от нея и за ваша изненада, когато тя сяда на масата, казва:
„Присъединих се към един страхотен бизнес за работа от дома, наречен „Възможностите - това сме ние” и се справям страхотно!”
Не можете да повярвате, та и вие се присъединихте към „Възможностите - това  сме ние" преди една година и никога не сте молили леля си да се присъедини или дори не сте й давали възможност да разбере, че и вие сте част от това. Но става по-лошо. Тогава тя се опитва да мине около масата, като пита всеки човек дали е чувал за „Възможностите – това сме ние.” Тя изследва горещия ви пазар. Започвате да се изпотявате. Ядосани сте, че тя може би е била във вашата група, но не сте я забелязали. И сега става още по-зле! Какво ще кажете, когато ви попита дали сте чували за „Възможностите - това сме ние"? Дали ще кажете:
„Да, чувал съм за „Възможностите - това сме ние” и всъщност се присъединих към тази група преди година. Но не ти казах, понеже си толкова зле, че не предполагах, че можеш да направиш нещо в този бизнес. Иска ви се да се скриете под масата. Положението става много неудобно.
Лошите новини продължават. Три месеца по-късно сте на национално събрание на компанията. С всеки изминал час става все по-вълнуващо и по-вълнуващо по отношение на новите съобщения. Дори започват да награждават дистрибуторите. Колкото повече се повишава нивото, толкова повече възхищение изпитвате към тези, които се отправят към сцената. Изведнъж чувате името на леля си да звучи от колоните. Възможно ли е това да е леля ви? Не, това трябва да е някой друг със същото име. Поглеждате към сцената и... това е леля ви, в целия си блясък, отправила се към сцената, за да приеме новата си значка за най-високи постижения. Докато гледате с недоумение към нея, забелязвате как тя намигва точно на вас! Това не е честно. Абсолютен кошмар!
Вие сте в бизнеса от една година преди нея, а тя е на сцената, с пет нива над вас. Вие сте присъствали на повече обучения, вие сте провеждали повече презентации, вие сте чели повече книги за бизнеса, познавате компенсаторните планове по-добре, раздали сте повече брошури, направили сте повече обаждания и дори сте публикували обяви в цялата страна! Ядът ви излиза извън контрол.
„Защо леля ми е на сцената, докато аз седя сред аудиторията, мъчейки се да достигна следващото ниво?”
И в следващия час тихичко си мечтаете и се опитвате да се сетите за безброй различни причини, заради които тя е на сцената, а вие - не.
„Тя сигурно е имала късмет и е привлякла трима лидери през първия месец!”
„Тя има повече време за бизнеса си.”
„Сигурно има по-добър спонсор.”
„Сигурно е по-лесно да се прави бизнес, след като си на по-високите нива."
„Хората в корпоративния офис я харесват повече, отколкото харесват мен.”
„Тя е по-отзивчива от мен."
„Няма да е толкова лошо, ако ми отнеме с десет години повече да се изкача на върха… все пак съм с десет години по-млад от нея, така че ще сме на равно.”
„Тя има по-хубава къща за срещи у дома и по-хубав телевизор, на който да показва дивидитата на компанията.”
„Тя познава повече хора, понеже е по-възрастна и живее в града.”
В крайна сметка разликата е, че тя е информирала всички нейни близки и познати, а вие не сте. Леля ви също се убеждава, че всеки лидер от нейната група прави същото. Без значение какво друго правите в бизнеса, ако не уведомяват, е по-вероятно бизнесът ви не се разраства така бързо, както ви се иска.
**
Значи не смятате, че е малко нечестно да не споделяте с познатите си за този страхотен бизнес? Как ще се почувствате, ако някой ваш познат, който се занимава с мрежарство, го пази в тайна от вас? Как бихте се почувствали, ако съседът ви напусне работа, води семейството си на ваканция всеки втори месец, но никога не е споделял с вас тайната на успеха си, докато вие сте робували на работата, която ненавиждате? Дайте на хората, които познавате, възможност да кажат: „Не, не се интересувам.”
Това ще предотврати сериозни последствия, които са в състояние да провалят следващата ви ваканция. Освен това ще предотврати конфузни ситуации на сватбата на братовчед ви. Съобщавайте – не продавайте. Брей! Доста дълго обяснение за това, защо трябва да осведомяваме всеки за бизнеса си.
Нека погледнем на осведомяването от друг ъгъл.

Магазинът за обувки
Да приемем, че сте отворили магазин за обувки в местния мол. Защо да не уведомите всички, които познавате, че сте отворили ваш собствен магазин за обувки? Разбира се, че ще го направите. Няма да ги пришпорвате да дойдат и да купят обувки този ден. Няма да вземете кутии с обувки, които да продавате на семейната сбърка и няма да търгувате с обувки на погребения, нали? Просто ще уведомите всички, които познавате, че сте отворили ваш собствен магазин за обувки. И когато на някого му потрябват нови обувки, ще се свърже с вас. Всеки се нуждае от обувки, но не всички се нуждаят от обувки точно днес. Повечето хора, когато настъпи правилното време, ще се сетят за вас и за вашия бизнес, ако знаят, че имате бизнес. Не всеки е готов да започне собствен бизнес на половин работен ден днес. Може би утре. Може би догодина. Но за повечето от вашите познати днес не е подходящият ден.
**
Ето още една гледна точка.

Ако дъщеря ви се омъжва, дали ще информирате всички, които познавате, за сватбата? Разбира се, че ще го направите. Няма да ги поканите на презентация, за да им кажете за предстоящата сватба. Просто ще ги осведомите да сватбата.
От всеки 100 души ваши познати и приятели има няколко, които усърдно търсят допълнителен начин за изкарване на още пари всеки месец. В повечето от случаите те не вдигнат ръце, за да ви информират, че те са подходящи кандидати. Защо? Защото след като сте осъществили контакта с първите четирима или петима в списъка си, сте се отказали и не сте уведомили останалите. Спрели сте! Може би сте отхвърлени, обезкуражени или объркани. Това е без значение. Случва се така, че много от най-добрите ви контакти, не са наясно, че имате бизнес. Така, че когато седнете и помолите новия дистрибутор да напише имената на всичките си приятели и познати, споделете принципа на информирането. Отделете време да му обясните бавно как информирането върши работа.  Разкажете на новия дистрибутор история. Споделете с него какво би могло да се случи, ако не информира всички за  това, с какво се занимава. По този начин, вместо да се дърпа и да ви опонира, той ще се наклони напред и с ентусиазъм ще напише имената на всички, които познава! Можете да улесните безкрайно новите си дистрибутори, когато споделите с тях принципа на информирането.

Ако информацията ви е харесала и мислите, че ще ви е полезно да научите още начини да развивате бизнеса си с истории, можете да закупите книгата оттук.
« Последна редакция: 10, Юли, 2019, 10:48:07 от Boyana »