Винаги има начин за постигане на успех. Просто трябва да откриете правилния набор с инструкции.
Представете си, че се намирате в една стая с 20 души. Аз влизам през вратата и казвам:”Продавам билет от 1$ за лотарията за утрешния тираж. Кой ще ми даде 500$ за моя билет?”
Човекът, който се намира до вас, казва: „Този трябва да е полудял. Няма начин да надплатя 499$ за лотариен билет.”
Ето как мислят хората. Те вземат решения въз основа на фактите, с които разполагат. Голяма грешка. Защо? Защото винаги има повече факти. Например, по случайност зная, че само един билет е продаден за утрешния тираж на националната лотария и аз притежавам този единствен печеливш билет!
Може би това е причината, поради която МЛМ е по-лесен за лидерите, които знаят повече. Тези лидери разполагат с повече факти, отколкото неинформираните им конкуренти.
Тази стратегия убягва на много от начинаещите в МЛМ. Някак си те чувстват, че ако продължат да правят същото нещо отново и отново, ще се случи чудо. Глупости!
Да приемем, например, че един дистрибутор прави десет презентации. Той започва всяка своя презентация със серия от три въпроса. След тези три въпроса евентуалните кандидати скръстват ръце, гледат неодобрително, стават заядливи, спорят и накрая казват на дистрибутора да напусне дома им.
Виждаме ли някаква закономерност тук? Разбира се. Всеки път, когато дистрибуторът зададе тези три въпроса, евентуалните кандидати се дразнят и не се присъединяват към програмата му. А какво прави дистрибуторът? Продължава да задава същите въпроси на всяка една презентация... и се надява да се случи чудо.
Ние знаем, че нищо няма да се промени, докато дистрибуторът не промени тези три въпроса. Но това няма да стане. Защо? Защото дистрибуторът няма да отиде на обучението, организирано от неговия спонсор, за да усвои нови умения. Той няма да прочете наръчника за дистрибутори, за да открие алтернативни въпроси, които могат да работят. Той няма да инвестира време и енергия в нови умения.
Ще се промени ли нещо за този дистрибутор? Съмнявам се. Единственото нещо, което ще се промени е, че ще стане бивш дистрибутор.
Имам приятел, който използва следните критерии, за да определи потенциалните си лидери. Той споделя, че може да предскаже с голяма точност кой ще се издигне до върха в неговата организация. Какви са неговите критерии? Той казва:
„Бъдещите лидери са настоящите професионални студенти на бизнеса. Те разбират, че съществува решение на всеки проблем. Една лека промяна или корекция в курса е всичко, от което те се нуждаят, за да отидат там, където искат. Те са жадни да научат нови, по-ефикасни начини за намиране на кандидати, спонсориране, продаване и лидерство.”
Моят приятел също така наблюдава, че онези негови хората, които няма да успеят, използват същите неуспешни методи отново и отново. Тези хора не си дават труда да научат нови начини, които вършат работа.
Прилагането на тази стратегия за успех е лесно. Ако това, което правите, не работи, открийте нов (и доказан, надявам се) начин да го правите.
Всички ваши дистрибутори могат да станат успешни лидери и да печелят бонусите, за които мечтаят. Те просто трябва да открият правилния набор с инструкции.