Повечето мрежари имат само няколко добри евентуални кандидати – без нови евентуални кандидати на хоризонта. А това е плашещо. За да запазят малкото евентуални кандидати, които имат, дистрибуторите им се молят, подмамват ги, обгрижват ги, ласкаят ги и чакат евентуалният им кандидат да вземе решение. Дистрибуторите, които разполагат само с няколко евентуални кандидати са:
* ужасени – страх ги е да поискат от познатите си да се присъединят
* уплашени – страх ги е да поискат от новите членове да си купят всичко необходимо за изграждане на бизнеса
* притеснени – страх ги е от отхвърляне
* и разорени!
Ако не разполагат с голям брой квалифицирани евентуални кандидати, от които да избират, мрежарите се примиряват с по-нискокачествени, по-немотивирани дистрибутори. Това е порочен кръг, който принуждава дистрибуторите да напускат мрежовия маркетинг фрустрирани и отвратени.
Когато усъвършенствате уменията, необходими за създаване на евентуални кандидати на момента, това ще промени завинаги отношенията ви с евентуалните кандидати, с долната ви линия и, разбира се, с банкера ви.
Вместо да се стресирате от малкия брой на евентуалните кандидати, ще работите на драго сърце с няколко потенциални лидери, които са избрани от голямото море от квалифицирани евентуални кандидати. Нищо не променя нагласата ни повече от голяма опашка квалифицирани евентуални кандидати, които чакат да им дадем шанс да работят с нас.
През 1987 година проведох телефонен разговор с един дистрибутор на име Арт. Той сподели, че работи усилено, понякога лично кани до 600 души на седмица на среща на възможностите… Обаче само по един или двама от всички тях се появяват на срещите му. Арт беше силно обезкуражен от неговия метод за привличане на евентуални кандидати чрез усилена работа.
Зададох на Арт един простичък въпрос: „А какво ще стане, ако всички, с които си се свързал, са предварително убедени, че МЛМ е нещо добро, искат да започнат собствен бизнес и могат да бъдат продуктивни още от първия ден?
Това промени всичко! Арт промени спонсорирането и кампаниите за набиране на евентуални кандидати драстично. Той бързо въведе следните стратегии:
* Когато правите реклама, получавате това, което сте поискали. Ако рекламата казва, че вашата програма не изисква работа, тогава получавате евентуални кандидати, които няма да работят. Ако рекламата търси кандидати, които в дългосрочен план искат да научат нещо за мрежовия маркетинг, тогава привличате стабилни партньори, които ще инвестират месеци наред в изучаването на бизнеса.
* Вместо масово търсене на нови и нови кандидати, направете повторни контакти с настоящите кандидати. Кандидатите се присъединяват към вас, а не към фирмата. Колкото повече общувате с евентуалния кандидат, толкова повече укрепвате отношенията си. Ако вярвате, че евентуалните ви кандидати ще се присъединят към вас, тогава знайте, че по-добрите отношения са ключът към постоянния поток от нови хора, които се присъединяват всяка седмица.
* Не ловете риба на сушата! Ако търсите хора, които искат да се присъединят към МЛМ, идете там, където се събират такива хора. Прекарвайте времето си в компанията на висококвалифицирани евентуални кандидати, които искат да се присъединят към вашата компания. Не си губете времето в търсене на риба на сушата.
Зная, че тези стратегии работят. Аз сам ги използвам. Те не са само добре звучащи, но неефективни теории, преподавани от оратор, който си е пийнал бира и е прочел някаква книга. Това са проверени стратегии и кампании, които работят днес! Не вярвам в губенето на време в общи приказки и теории. Успешните МЛМ лидери трябва да познават тези стратегии и да са наясно как да ги прилагат успешно.
Внимание! Не слушайте тези академични, добре звучащи така наречени експерти, които се чувстват задължени да ви дават съвети по отношение на тези стратегии. Те обикновено са зле финансово и никога не са рискували и стотинка от собствените си пари за тяхна собствена кампания за набиране на евентуални кандидати.
Не използвайте всички тези идеи и кампании едновременно. Ще бъдете затрупани с твърде много горещи евентуални кандидати, които копнеят за вашето време. Вместо това, правете всеки месец една или две кампании, така че да имате достатъчно време и за със семейството си. Печеленето на по-големи бонуси е забавно, но по-забавно е харченето на тези огромни бонуси с хората, които обичате.
Тъй като стратегиите и техниките в нашия МЛМотиватор са предназначени за агресивни МЛМ лидери, когато се абонирате за него, бързо ще видите повече кандидати във вашата организация. Освен това, ще наблюдавате как новите ви лидери придобиват нови умения и увереност.