Форум АНХИРА - здраве, успех, свобода

Автор Тема: Интервю с д-р Петър Найденов, екзекутивен директор 1* в АкваСорс  (Прочетена 1947 пъти)

Неактивен anhira

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 199
  • Karma: +7/-2
  • Мечтайте и творете!
    • Профил
Защо и как се захвана именно с мрежов маркетинг?

Имаше доста причини да се захвана с мрежов маркетинг. Бях на 38 години, все още беден, а вече не толкова млад лекар, чиято заплата свършваше много преди края на месеца. Давах по 15-20 нощни дежурства на месец, за да изкарвам все пак някакви пари, но това постепенно изсмукваше силите ми. Вече бях семеен, с две деца. За начина ми на живот какво да говорим – 20 нощи в месеца нямах възможност да се прибера вкъщи.

Бях начетен и образован, но от финансова гледна точка – неграмотен. Никога през живота си не бях съзнавал възможността човек да развие собствен бизнес и да печели пари от изграждането на система. Не можех да си представя, че мога да печеля пари, без да ходя на работа, а и през ум не ми е минавала мисълта, че мога да печеля пари дори по време на сън, че мога да разполагам с пасивни доходи (даже не знаех какво означава това).

Но се случи така, че един мой познат, Пламен Бараков, ми каза „Ела да чуеш нещо интересно и си вземи 50 долара, за да се включиш, ти си доктор, при теб това ще върви…“ Така се сблъсках с възможността АкваСорс. И до ден днешен не мога да си обясня защо му повярвах, защо се съгласих да му дам такава сума (за мен това беше приблизително една заплата). После дойдоха няколко листа обяснение на английски и едно копие от дистрибуторския договор с моя дистрибуторски номер NAY15010 (същият е и до днес). Първия месец не направих нищо, реших, че съм се минал, е, ще пия една студена вода и толкоз. Тогава се появи Пламен и ми каза „Ти си луд, почвай да работиш, аз спечелих 1500 лири!“ Просто трябвало да говоря с познати и да споделям, каквото знам за възможността.

Започнах да разправям на хората около себе си. Първа в списъка ми с потенциални партньори беше д-р Вилма Михайлова. Бяхме се запознали неотдавна, оказа се, че живеем в съседни блокове. Тя ме заговори на пазарчето за плодове и зеленчуци в квартала. Каза, че ме познава като човекът, въвел хомеопатията в България, че тя завършвала курсовете в Хомеопатичното общество, че е слушала много за мен. Оказа се, че имаме сходни възгледи за медицината, затова решихме да работим заедно като хомеопати и наехме един апартамент в квартала.

Вилма ли е първия човек, когото включи в АкваСорс?

Да. Не помня какво точно й казах за бизнеса, но тя се съгласи да опита. С Вилма ни свързва много – заедно практикувахме хомеопатия, заедно обикаляхме страната, за да изграждаме мрежа, заедно постигнахме върха на тогавашния бизнес план в АкваСорс, заедно учихме в Международната академия по класическа хомеопатия при професор Джордж Витулкас, заедно спечелихме първи пътешествието до езерото Кламат, при това две поредни години… Тя отиде там с мъжа си, а аз с баща си (не можех да взема Цвети, защото тогава тя кърмеше новородената ни дъщеря. Така тате посрещна своя 65-ти рожден ден на Кратерното езеро, а аз хвърлих пъпа на Богомила в Изворите на светлината, от които се захранва езерото Кламат – но това е друга тема).

Добре, че беше Вилма да ми повярва, защото в началото на бизнеса никой от семейството ми не ме подкрепи – говореха, че това са глупости, че било пирамида, че аз лекар ли съм бил или търговец… Чувах изрази като „Пепи, маме, та не си стана един нормален лекар…“, „Брат, тези водорасли ще ти пораснат по брадата“, „Всички вие сте търговци и ще умрете“, „Аз толкова години съм изкарал без твоите водорасли, не ме карай сега“, „Не ни занимавай с твоите пирамиди“, а една колежка каза „Ау, ама той доктор Найденов май сериозно се занимава с глупости!“

Мисля, че Господ ни събра с Вилма в оня труден и за двамата период, когато заплатите ни бяха малки, децата ни растяха и ни трябваха повече пари, а страната бе в тежка икономическа криза. Помня, че за да има мляко за децата, баща ми като пенсионер ставаше в 5 часа сутринта да се реди на опашка, та дано да стигне до него. Сега всичко това е история; Вилма е уважаван специалист, с парите от бизнеса си е осъществила много свои мечти: осигури условия на децата си да получат отлично образование, построи си хубав дом, спечели няколко бонус автомобила, основа медицински център, обикаля света, изобщо живее много по-добре, отколкото когато се запознахме. Естествено, продължава да развива мрежата си в АкваСорс и като член на Съвета на Лидерите заедно с останалите екзекутивни директори допринася за подобряване на условията за цялата мрежа.

Какво се случи в самото начало на бизнеса ти?


Започнах да работя с АкваСорс през 1996 година – около месец-два след като се бях включил. Първият ми чек беше 12 английски лири, вторият 138, третият 380, четвъртият 500, а петият – цели 800 лири! Оказа се, че съм бил станал директор, без да зная. Тогава нямаше Интернет, нямаше офис у нас, единствената връзка с фирмата беше по факс чрез моя спонсор, а аз не знаех даже термина „компенсационен план“. Всичко беше гол ентусиазъм…

После стана нещо странно – чековете ми намаляха от само себе си на около 150 лири на месец и останаха на това ниво 1-2 години. Сигурно защото моето личностно израстване не отговаряше на амбициите ми. Уменията ми за мрежуване бяха минимални, защото тогава все още нищо не разбирах от мрежов маркетинг, но имах доста познати, на които постоянно разпалено обяснявах колко са хубави водораслите и колко добре може да се печели от бизнеса. Разбира се, с променлив успех…

Докато една вечер се зачетох в някаква книжка, която обясняваше как се печели от мрежов маркетинг: включваш петима души и ги обучаваш, после всеки от тях включва по още петима и т.н... Онази нощ буквално не можах да спя, поглъщах страница след страница и всичко вярвах! Там пишеше, че мога да стана много богат, като помагам на хората от своя екип да развиват бизнеса! Благодарение на тази книга разбрах, че успея ли да открия достатъчен брой хора, които да обуча на необходимите знания и умения, мрежата ми може да се разрасне много повече, отколкото ако само аз работя, и постепенно да започне да ми носи много повече пари.

Ти си известен с това, че цялото ти семейство е в АкваСорс. Как стана така?

Въпреки че отначало всички у дома бяха против, аз бях твърдо решен да ги привлека към бизнеса. Естествено, първо споделих с брат си за начинанието и му предложих да се присъедини, но той, както вече споменах, отначало не искаше и да чуе за АкваСорс. Някак си го склоних да се запише, не помня кой плати дистрибуторския пакет, той твърди, че съм бил аз, но аз мисля, че той даде парите, за да му се махна от главата. Отначало работех само аз, записвах хора в неговата мрежа, помагах им да започнат бизнеса, докато един месец той получи чек от 1000 английски лири. След като се убеди, че от мрежов маркетинг действително могат да се печелят значителни доходи, Емо се заинтересува. Резултатите го ентусиазираха и започнахме да работим заедно. Сега неговата организация е най-големият клон от мрежата ми, а той е лидер, с когото всяка фирма може да се гордее.

Поканих и първата си съпруга, която отначало също не искаше, ала впоследствие се съгласи. Нали съм астролог, започнах да записвам към нея само хора, с които тя беше астрологично съвместима. Тя е с добро сърце, интелигентна, има чувство за хумор, общува с лекота и умее да поддържа отношения. Но тогава покрай двете ни малки деца се беше застояла вкъщи няколко години и се беше поизнервила от това. Новата работа от дома беше все пак някакъв свеж полъх за нея, а и започна да си общува с хората от мрежата си. Помня, че един ден с гордост ми каза, че повече хора са търсили нея, отколкото мен. Разбрах, че си говорят за астрология, за отношения, за възможности, че търсят от нея съвети, а често просто си бъбрят по женски. Видях, че мрежовият маркетинг започва да ѝ харесва и си дадох сметка колко много може да се подобри животът на всяка майка, ако започне да развива бизнес от къщи.

Минаха години и с нея се случи нещо удивително. Искам да го разкажа като пример какво може да стане с човек, който развива бизнес тип мрежов маркетинг достатъчно дълго и успешно. Лина имаше добри доходи от АкваСорс и плащаше максимални осигуровки. Ето защо, когато дойде време да се пенсионира, доходите й се увеличиха, вместо да намалеят! Това стана, защото хем получи солидна пенсия, хем продължи да получава доходи от бизнеса си, а тъй като вече не трябваше да плаща социални осигуровки, печалбите ѝ от АкваСорс се повишиха. Кой не иска да се пенсионира така?

По онова време, около 1997 година, баща ми беше 63-годишен пенсиониран миньор от уранодобива. Пенсията му едва стигаше да покрива сметките у дома, затова той работеше по цял ден в полиграфическия комбинат на една машина, която правеше букви от олово. Хем се преуморяваше, хем цял живот бе в контакт с вредности. Виждах, че това не му се отразява добре и реших, че ще го правя мрежар – хем да си подобри здравето от продуктите, хем да си повиши доходите, хем да не се преуморява толкова. А и го познавах като много съвестен и отговорен човек – започне ли нещо, прави го както трябва.

Някак си успях да го склоня да започне да приема Зелена енергия. След седмица-две той ми каза, че е много доволен – преди това вечер нямал сили за нищо и с прибирането у дома само гледал да си полегне, а сега вече бил доста по-добре. Видях, че му е станало интересно. Казах му, че трябва да знае колкото се може повече за продуктите и бизнеса, и го поканих да идва на срещите, които тогава водех всяка седмица. За мое удивление, още на следващата среща го видях на първия ред – беше с тетрадка и прилежно си записваше всичко, което обяснявах. Кръвта вода не става…

Мина още малко време и доходите на баща ми от мрежов маркетинг превишиха заплатата му в полиграфическия. Каза ми, че е решил да напусне работа и да се занимава само с АкваСорс. Така животът му се подобри, наспиваше се, не се преуморяваше, а и водораслите му се отразяваха добре. А след още няколко месеца тате получи първия си чек от… един милион лева! Е, тогава това бяха около 500 евро, но за него това бяха страшно много пари – даже вдигна кръвно от вълнение. После свикна и продължи да върви нагоре – два милиона месечно, три милиона месечно (по курса от 2019 това са около 3000 лв.)…

Спомням си няколко истории с него. В автобуса срещнал свой бивш колега, също пенсионер. Заговорили се кой какво прави и татко му казал, че работи в една английска фирма за водорасли. Другият го попитал плащат ли му добре и татко отговорил „Ами доволен съм, изкарвам по два-три милиона месечно!“ Реакцията на колегата – „Ей, Георги, ама много хубаво са ви научили да лъжете!“

Друг път в трамвая до него „едни бабички“ се оплаквали, че им са малки пенсиите. Тъкмо се връщали от митинг, протестирали, били недоволни. Той им казал „Ами защо не си ги повишите, ето, аз развивам свой бизнес“ и им казал за водораслите. От дума на дума го питали колко печели и като чули сумата, коментарът им бил… „Мръсен комунист“! Е, баща ми наистина е бил член на БКП, но според мен в случая той е много по-адекватен от другите пенсионери – вместо да протестира и да чака наготово, се бе захванал с нещо полезно, от което да печели.

А най-много ме трогна, когато след няколко години татко ми каза, че благодарение на мен никой от семейството ни не е усетил икономическа криза през всичките тези нелеки години. Също каза, че се гордее с това, което прави, защото хем помага на хората да си подобряват здравето, хем предлага възможности или с други думи работни места. Освен това винаги си има пари за внучетата.

Интересна е историята и на Цвети, моята втора жена. Когато се включи, тя беше на 23 години. Отначало казваше „Ох, омръзна ми от тоя Аквасорс, събрали се едни лелки и си говорят за болести!“ после забременя и когато дойде време да ражда, вече беше директор. След като се прибра от родилния дом, още в първите дни, докато още се възстановяваше от раждането и се адаптираше към това, че трябва да се грижи за дъщеря ни, получи чек от над 400 лв. Аз я похвалих, а тя каза, че нейна приятелка получава над 800 лв. заплата. Тогава изрекох едни думи, които се оказаха пророчески: „Помни какво ти казвам, ще минат години, и заплатата ѝ ще стане най-много 1000-1500 лв. А ти ще развиеш бизнеса си и ще печелиш много повече, само дето няма да ти се налага да ходиш на работа!“ Тогава тя не вярваше, но времето потвърди моята прогноза. Сега Цвети кара бонус кола от АкваСорс, печели много повече от работещите си приятелки и има време както за дъщеря ни, така и за всевъзможните си други любими занимания. След това стана така, че пътищата ни се разделиха. Все пак с парите от бизнеса купих апартамент, в който и до днес двете с дъщеря ми си живеят в много добри битови условия.

С Анелия, майката на третия ми син, се запознахме пак покрай АкваСорс. Естествено, и тя се включи и скоро стана директор, при това през лятото, когато бизнесът е по-слаб, и то в едно село от 70 жители! Тя е истински талант, фурия, много я бива да общува, да убеждава, да продава. Само дето е малко непостоянна. Но мрежовият маркетинг е много гъвкав бизнес и търпи всякакви издевателства. С времето тя също стана звезден директор. С нея много искахме да си имаме дете, но това се оказа трудна задача. След няколко спонтанни аборта тя се обезсърчи и минахме през много труден период – почти се бяхме разделили. Но някак усещах, че ни е писано да си родим бебе, а това усещане не ме е лъгало досега.

После АкваСорс обяви, че пуска нов продукт – Мака енергия. Започнахме да го пием и двамата, както и големи дози от други продукти, подпомагащи детеродните способности. Само след 2-3 месеца тя отново забременя и този път всичко беше наред. Така се появи на бял свят нашият любим Емануил – едно от многото „водораслови“ бебета. Той е много интелигентно дете, през първите си вече почти седем години не е пил никакви лекарства, освен хомеопатични, и редовно яде водорасли, коластра и други продукти на АкваСорс. А майка му има възможност да работи и печели от къщи, и да му се радва всеки ден.

Въпрос на късмет ли е да успееш в този бизнес?

Категорично не! Например, първото лято отидох във Варна и там работих здраво, така че изградих няколко директорски групи. После поради недоразумения и малшанс всички се отказаха и цялата ми работа отиде на вятъра. Нещо подобно се случи и в Русе, може би защото хората там работеха само докато ги бутам. Имал съм и други такива случаи, но въпреки всичко изградих голяма и успешна мрежа. Това само с късмет не става, искат се умения, фокус, постоянство, визия, ентусиазъм, професионализъм и хъс. Убеден съм, че с малко настойчивост и подбутване един добър лидер може да направи от много хора директори, но по-нататък те трябва сами да решат да продължат. За целта трябва да открият в бизнеса онова, което на тях им харесва, а то не винаги е това, което ние харесваме.

Някои хора, за които съм сигурен, че имат потенциал, отначало доста се дърпат, но с времето лека-полека се приобщават към идеята и се включват в мрежата. Може би напоследък този процес протича по-гладко, защото вече съм усвоил някои умения и ми е по-лесно да намирам път към душите на кандидатите. Но в началото това не бе така. Кой знае какво съм говорел, че да срещам толкова съпротива. Ето например д-р Юлия Цанкова, с която бяхме колеги от детското отделение на 22 поликлиника. Близо две години тя отказваше да започне, даже с мъжа й ме наричаха „продавач на надежда“ (като се замисли човек, това е една много хубава титла). Веднъж по Коледа отидох в поликлиниката и ѝ показах чека си. За голямо мое учудване тя каза „Искам и аз така!“ Започна да препоръчва продуктите, да прави лекции за родители. Резултатите не закъсняха, хората бяха много доволни, защото здравето на децата им се подобряваше. След няколко месеца Юлето ми каза „Пепи, вече не мога да си представя как съм работила без нашите продукти! Децата се подобряват пред очите ми!“ По-късно с доходите си от бизнеса тя си купи помещение, където и досега е нейният лекарски кабинет, а след това заедно с мъжа си  построиха къща в Пасарел, за да живеят по-близо до природата. Досега (края на 2019 година) и тя вече е спечелила три бонус автомобила от АкваСорс.

Някои новаци в мрежовия маркетинг първоначално отказваха да работят поради това, че не вярваха в себе си или в бизнеса, а и поради липса на знания и умения, което беше обяснимо предвид времето, в което живеехме тогава. Често срещано беше и явлението дотогавашният живот на начинаещите дистрибутори да ги беше отказал от идеята да изградят пасивен доход и финансова свобода. Когато обаче виждаха със собствените си очи възможния успех, постиган от други обикновени хора като тях, някои започваха да усещат, че и те могат да успеят, стига да решат. Културата в мрежата ни е такава, нали нашето мото е „Здраве, успех, свобода и възможности за всички“. С малко помощ от приятели е по-лесно…

Подбираше ли в началото кого да поканиш в бизнеса?

Канех всички наред. Тогава нямах никаква представа как се развива подобен бизнес. Разчитах на ентусиазма си и мислех, че всеки може да успее. Знаех също така, че всяко нещо изисква учене, в което винаги ме е бивало. Започнах да се интересувам от специализирана литература, научих се да работя с Интернет, който тогава, около 1997 година, беше много бавен, но все пак ми позволяваше да откривам статии и препоръки на тема МЛМ. Открих едни американци, които издаваха списание за мрежов маркетинг, наречено „Upline“. Абонирах се за това списание и ежемесечно получавах по пощата физически брой, който с интерес изчитах. Подчертавах и правех преводи на български.

Постепенно положените усилия и проявеното желание за учене дадоха плодове и мрежата, която изграждах, започна да се разширява и да става все по-добра и стабилна. Често се събирахме и провеждахме обучения, изпращах на директорите си бюлетин всеки месец. Тогава написах и книгата ,,Зелените лъчи на светлината“. Тя е сборник от материали, които бях намерил от много източници, бях обобщил и опростил така, че да бъдат разбираеми за хора без медицинско образование. В книгата добавих и изводите от своя опит, който бях трупал в продължение на две години, през които бях ползвал продуктите лично и бях снабдявал мои пациенти с тях. Над 40 000 екземпляра от книгата вече са издадени на руски, хърватски, български, гръцки, а тепърва предстои и на английски език.

Колко време отделяше за бизнеса си?

Доста. Заложих на това, да обикалям с лекции и обучения цялата страна, защото тогава почти не се ползваше Интернет. В онези времена имах един трабант, който постепенно се износи, след това карах жигулката на баща си, с която също навъртях доста километри. После, когато вече печелех добре, с един чек и нещо си купих чисто нова Форд Фиеста от магазина. Същия ден си купих и чисто нов мобилен телефон, и чисто нов лаптоп. Струваше ми се, че летя!

А колко печелеше?

През последните години на 90-те вече бях започнал да печеля значителни суми. През 2001 година купих втори апартамент, както и офис. Грешката ми обаче се състоеше в това, че си харчех парите за други неща, вместо за апартаменти, които бяха много евтини тогава и предлагаха възможност за пасивен доход. Но аз взех, че се сдобих с кола за 12 хиляди лева, вместо да си купя апартамент за малко повече пари. По онова време беше изгодно да се теглят заеми, с чиято помощ можеше да си купя десетина апартамента и да ги изплащам чрез наемите, които щях да получавам. Не бях финансово грамотен и в това се състоеше проблемът. Не инвестирах умно.

Покрай МЛМ разбрах за Робърт Кийосаки и обучителната му система за финансово ограмотяване. През 1999 година прочетох интервю с него в едно друго списание за бизнеса – “Network Marketing Lifestyles”. В него той казваше, че работещите в мрежовия маркетинг профукват парите, които са спечелили с пот, кръв и сълзи, както и бъдещето на децата си, защото харчат за глупости, вместо да инвестират. Тези думи ме жегнаха право в сърцето, защото описваха и мен! А книгата му „Богат татко, беден татко“ си купих две години по-късно в Мумбай, Индия, където бях на семинар по хомеопатия при прочутия доктор Шанкаран.

От семинара ми остана едно свидетелство, но най-важното, което донесох оттам, бе тази книга. Никога няма да забравя как си я купих на една улична сергия. Продавачът ходеше като щиглец с една голяма стълба в ръка, с чиято помощ достигаше книгите от по-високите рафтове. Във влака от Мумбай до Пуна не мигнах почти цяла нощ, защото не можех да се откъсна от четивото. Разбрах колко грешки съм допускал във финансов план и колко е лошо човек да бъде финансово неграмотен. Кийосаки направо ми отвори очите, ето защо реших да започна да издавам книгите му у нас. След около 20 издадени негови книги в общ тираж над 150 хиляди екземпляра може да се каже, че съм допринесъл за финансовото ограмотяване на много хора у нас. Преди това имах грешното схващане, че каквото спечеля, трябва да го изхарча. Така бях свикнал - гледах заплатата ми да стига (почти) до края на месеца. Сега е друго.

Какво поддържаше и поддържа постоянството ти?

Две главни неща. На първо място, моите деца. Стараех се да сторя така, че те да не изпитват оскъдица и да имат всичко, от което се нуждаят. Второто нещо, което поддържаше постоянството ми, беше стремежът към нещо голямо. Нещо значимо за здравето и живота на хората. Едва ли бих могъл да се занимавам с мрежова компания, различна от АкваСорс, която не е обвързана със здравето. Още когато опознавах водораслите, с които АкваСорс работи, бях дълбоко впечатлен от тяхната уникалност. Те не са просто витамини или хранителни добавки, а най-добрата суперхрана от природата в световен мащаб. Водораслите представляват материализирана слънчева енергия, любов и мъдрост.

Ти си човекът, поканил Том Биг Ал Шрайтер за първи път на семинар в България. Как и защо го направи?

От зор. Тогава имаше много залитания в мрежата, защото опитвахме да работим и с други компании. Беше излязла една фирма за Интернет страници, SkyBiz, имаше и компании за отстъпки, за застраховки… През 2002 година хората се разфокусираха, може би защото и аз давах лош пример в това отношение. Бизнесът стагнира. С директорите правехме обсъждания как да го съживим, даже се съмнявахме дали въобще има смисъл да продължаваме…

Няма да забравя никога какво каза тогава една колежка, д-р Маргарита Вътова: „Да, Пепи, ама като ми се разболее детето, не му давам да пие страници в Интернет, а Зелена енергия“! За тези думи ще ѝ бъда признателен цял живот. Те ми наместиха ценностната система, разбрах, че за добро или не, моят път е свързан завинаги с АкваСорс и здравето. Дадох пример на всички, като заявих, че оттук нататък ще работя само и единствено с АкваСорс и няма да препоръчвам никакви други компании за мрежов маркетинг.

Така научих голям урок: ако искаме да успеем в този бизнес, трябва да си изберем една единствена компания, с която да работим. Никой не може да управлява едновременно две коли, да стане шампион едновременно по футбол и шах. Иска се фокус. И още: всички компании си имат проблеми, защото в тях работят хора. Затова ние просто си избираме една компания, с която да си имаме проблеми, и работим само с нея. В това има логика, защото всеки компенсационен план плаща все повече пари с увеличаването на оборота на мрежата ни. Ако правим оборот от 100 000 лв. само в една компания, чекът ни ще е по-голям, но ако правим в две компании обороти по 50 000 лв. сумата от двата чека ще е по-малка.

Но мрежата беше демотивирана. Нещо трябваше да се направи. Затова се свързах с Том по телефона и се договорихме да направи семинар в София. Цената беше 15 000 $ плюс самолетен билет бизнес класа. С малко молби успях да го склоня за 10 000 $. Наех зала във ВИАС, казах на всички, работещи в мрежовия маркетинг, но основно присъстваха дистрибутори от АкваСорс. Помолих офиса да пусне промоция и да закупи билети за дистрибуторите, които я спечелят. Общо се събрахме над 300 участника. Преводач бях аз.

Макар че по тогавашните ми разбирания дадох огромна сума пари за този семинар, той ми се изплати, защото на него присъстваха почти всички мои ключови бизнес партньори. За всички тях това беше първа среща със специалист от такава класа. И когато чуха от него неща, които бяха чували и от мен преди това, както и изключително полезна нова информация, те много се впечатлиха, повярваха в себе си, усвоиха умения, подобриха нагласата си, разбраха, че и те могат да бъдат на световно ниво, и в резултат на това мрежата отново започна да се развива доста по-добре. Съответно и моите чекове пак тръгнаха нагоре. Това потвърди за кой ли път правилото, че за да получиш, първо трябва да дадеш. А и ми остана удовлетворението, че съм първият български мрежар, направил семинар с Том Шрайтер.

Том е живата легенда на мрежовия маркетинг. Той е човекът, който е допринесъл най-много за развитието ми като мрежар. Даже много хора ме наричат българския Том Шрайтер, толкова силно съм повлиян от неговите идеи. Абониран съм за неговите бюлетини и през годините съм си купувал почти всичко, което той е издавал – книги, касети, дискове, онлайн обучения и т.н. Няма ден, в който да не се сещам за неговите мъдрости. Издал съм много негови книги и ги препоръчвам на всички, които искат да станат наистина добри в мрежуването. А чувството му за хумор е просто неповторимо.

Понеже той се представяше навсякъде като „високия красив брюнет от Тексас“, какво бе учудването ми, когато го посрещнах на летище София. Пред мен стоеше един скромен, оплешивял, побелял, нисичък и пълничък човек, видимо леко притеснен, може би от това, че никога не е бил в България. Представих му се и видях как се успокои. А когато усети моето уважение и възхищение към него, се отпусна и започна да се шегува. Предложих му да спи у дома. Той се съгласи и мога да кажа, че съм единственият човек в България, в чийто дом е гостувала една от най-големите МЛМ супер-звезди.

Един от първите, с които срещнах Том, беше брат ми. Тогава тъкмо АкваСорс бе променил компенсационния план и това бе засегнало значително доходите на лидерите. (По стария план се плащаше повече в дълбочина, за обеми на трето поколение и до шесто поколение, затова много хора имаха по-скоро дълбоки мрежи, а новият плащаше повече за по-близките поколение. Затова звездните директори с плитки мрежи получиха по новия план повече пари, а доходите на лидерите, които разчитаха на пари от групи на 4-то поколение и надолу, доста намаляха. Това с времето се поправи, защото лидерите изградиха повече нови директори на първо и второ поколение, за което сегашният компенсационен план плаща най-добре.) Брат ми каза на Том, че много вярва в продуктите, но вече не вярва толкова в бизнес възможността. Отговрът на Том Шрайтер беше: „Препоръчвай възможността такава, каквато е, и остави кандидатите да решават дали ги устройва. Не решавай вместо тях, те може да я харесат!“ 

След години, когато отидох на МастърМайнд в САЩ (бях единственият лидер от АкваСорс, който сам реши да инвестира в това, и един от тримата само българи, които присъстваха), Том ме представи на други МЛМ легенди. Всеки път думите му бяха „Това е доктор Питър от България, и той е истински доктор!“ после го поканих на обяд, но не можах да му платя обяда – той плати моя. Оказа се, че той винаги плаща сметката в ресторанта. Даже Уес Линдъм разправя една история, как се опитал да плати, а Том се обърнал към сервитьора с думите „Не обръщай внимание на внука ми, аз плащам!“

С Том е свързана и една друга забавна случка: на един от следващите му семинари в София бяхме взели с нас сина си Емануил, тогава на две години и нещо. По едно време той пролази под столовете, качи се на сцената и застана между Том и преводачката. Том му подаде микрофона и така съм ги снимал тримата, като Ени е в центъра. Един вид, приемственост между поколения мрежари. Кой знае, един ден… Те двамата много си приличат по хороскоп, с Луна в Телец и силни Близнаци, Рак и Лъв. Вероятността не просто да се срещнат, а да са заедно на една сцена, е нищожна, но е факт!

Кои други мрежари са повлияли на кариерата ти?

Трима души най-вече: Том Шрайтер, Ранди Гейдж и Ерик Уори. Разбира се и Дон Фейла, Марк Ярнел, Джон Милтън Фог, Робърт Кийосаки, Ким Клейвър, Джордън Адлър, Ерин Удуърд, Крис Брейди и много други. На повечето от тях съм издавал книги в България, за да повишим нивото на професионализъм на нашите мрежари. На форума „МЛМотиватор“ (forum.anhira.com) има стотици статии от тях, преведени на български и/или резюмирани лично от мен. много е важно да знаем, че колкото и да знаем лично ние, това не помага на бизнеса ако не научим на нужните умения ключовите си бизнес партньори, а чрез тях и цялата си мрежа. Защото ние не изграждаме сами бизнеса, а изграждаме хора, които го изграждат.

Какво би казал за Wellness–индустрията в наши дни?

От ключово значение е да се знаят какви са тенденциите на времето. В днешни дни една от най-горещите глобални тенденции е постепенното остаряване на бейби-бум поколението – хората, родени след Втората световна война (между 1944 и 1964 година). Тъй като навлизат в своята по-напреднала възраст, те все повече трябва да се грижат за здравето си. Едновременно с това те имат и по-стабилни доходи. Когато човек остарява, нормално е да започва да се замисля, че иска всъщност да живее по-дълго. Естествено, ако има и пари, е готов да ги инвестира в здравето си.

Но бейби-бумърите имат и деца, които, вземайки пример от родителите си, осъзнават, че е добре и те да се грижат за здравето си. Оформя се една нова култура, хората започват да се стремят към по-добро здраве. От друга страна, започва една тенденция хората да се разочароват от фармацията и медицината (т.нар. „индустрия на болестите“). Оказва се, че никой доброволно не иска да пие с шепи хапчета, които имат странични ефекти, за чието лечение му се предлагат още хапчета.

Много хора, които са се опарили от този порочен кръг, се обръщат към природните методи за поддържане на здравето, поради което уелнес индустрията все повече се разраства.

С какво продуктите на АкваСорс се различават от останалите?

Благодарение на това, че редовно ползвам суперхраните и хранителните добавки на АкваСорс, на шестдесест години съм навярно един от малкото, които не пият никакви лекарства, и то при положение, че в началото не бях в цветущо здраве. Когато започнах да си поддържам здравето с продуктите на АкваСорс, бях болен от псориазис, а освен това страдах често от гнойни ангини, заради които трябваше да приемам антибиотици. За една-две години тези проблеми се решиха и оттам насетне почти не съм боледувал (е, освен една-две настинки годишно). Когато неотдавна споделих това с една дерматоложка, тя ми каза, че по принцип псориазис не се лекува, и че аз просто съм в ремисия… най-дългата ремисия, което тя е виждала (около 20 години без проблеми с кожата).

Продуктите на АкваСорс са били винаги от много голямо значение за мен и семейството ми, и продължават да бъдат. В началото АкваСорс беше фирма за разпространение на водорасли, но у мен се зароди мечта тя да се превърне в компания, предлагаща най-добрите суперхрани и хранителни добавки в света. Започнах да споделям мечтата си с всички и, колкото повече се развиваше фирмата с течение на времето, толкова повече качествени нови продукти включваше. Мечтата ми се осъществяваше.

Много важно е да се подчертае, че АкваСорс не е просто фирма за хранителни добавки, защото много ценна част от нашия асортимент са суперхраните и супербилките. Начинът, по-който се обработват продуктите, също е от голямо значение. АкваСорс използва специални методи за сушене при ниски температури (38-41ОС), чрез които се запазват всички полезни съставки в продуктите.

Как АкваСорс се е изменил с времето?

С течение на времето АкваСорс започна да се променя и в административен план. Създаде се нов компенсационен план, който донякъде и аз бях инициирал. Преди това правилата бяха такива, че спонсорът можеше да печели в пъти повече от хората от мрежата му, които работят по-добре от него и имат повече заслуги за развитие на бизнеса. Оказа се, че има хора, които печелят без почти никаква заслуга заради труда на онези хора в мрежата им, които неуморно работят и развиват бизнеса.

Възпротивих се срещу това, тъй като беше несправедливо. То беше направено с цел най-добрите лидери да имат сметка да помагат за изграждането на повече директори в дълбочина, което по принцип не е лоша идея, но с времето може да доведе до прегаряне и изтощение. Освен това предишният компенсационен план даваше много поводи за завист, защото съвсем малко лидери печелеха най-много пари, за сметка на останалите директори в началото на кариерата им, когато парите са най-нужни за разрастване и реинвестиране в мрежата.

Сега вече в АкваСорс комисионните са разпределени справедливо, така че хората, които започват да работят, сравнително по-бързо и по-лесно имат възможност да достигнат до прилични доходи, с които може да се живее добре и да остават пари за инвестиране в бизнеса. А тъй като сме се погрижили да изградим система за обучение, все повече директори могат да поемат лидерски функции. Така натоварването се разпределя по-равномерно и лидерите имат повече време за личностно и професионално израстване, а и за семействата си, и за почивка, пътешествия и любими занимания.

Всеки компенсационен план стимулира определено поведение. Според сегашния, от лидерите се иска да обучат своите първи поколения до ниво директори три звезди. След като направят това с три, шест, девет или дванадесет клона, те знаят, че мрежата им ще се развива в дълбочина без тяхното пряко участие. Вече няма място за отделни „супер-звезди“, защото умната стратегия е да се работи с близките поколения, които са по-малко на брой.

Оказа се, че този компенсационен план е по-сполучлив, защото вече има много екзекутивни и тризвездни директори, които печелят отлични доходи, бонус автомобили и пътешествия. А пък обикновените директори виждат, че и те могат да постигнат това, стига да положат малко повече труд за овладяване на нужните умения от системата за дупликация. Всеки може да е сигурен в това, че ако развива бизнеса си правилно, ще бъде справедливо възнаграден.

Можеш ли да станеш богат с МЛМ?

Бих могъл да заключа, че аз съм необикновен случай в мрежовия маркетинг, защото без предишен опит за сравнително кратко време, започвайки от нулата се издигнах на световно ниво, към което се причисляват хора с големи организации, включващи дистрибутори в много държави и печелещи шестцифрени годишни доходи. Част от спечелените от мен пари инвестирам обратно в мрежата под формата на издадени книги, организиране на обучения, промоции за директорите и т.н.. Благодарение на АкваСорс никога не съм си броил стотинките.

С помощта на мрежовия маркетинг човек може спокойно да се издигне в горните слоеве на средната класа, а ако има достатъчно акъл в главата, да стане и богат. Богат човек е такъв, който годишно получава пасивен доход в размер от поне сто хиляди лева, а с мрежов маркетинг може да се печелят много повече пари. В нашата професия вече има хора, които печелят милиони долари или евро годишно, а в единични случаи – даже месечно.

Но не в това е силата на нашия бизнес. По-важно е, че той дава възможност на много хора да печелят допълнително и даже да удвоят и утроят доходите си, без да напускат работа. Така срещу няколко часа допълнителна работа седмично в удобно за тях време те са много по-спокойни за бъдещето си, могат да изплащат кредити и ипотеки, и могат да си позволят по-добър живот, по-добро образование за децата си, по-качествени храни и по-добро здраве. Това е постижимо и за безработни, и за студенти, и за пенсионери, защото работата е лека и не изисква предварителен опит, а обучението е такова, че всеки да може сравнително бързо да усвои нужните умения и да започне да работи успешно.

https://forum.anhira.com/index.php/topic,58815.0.html - продължение
« Последна редакция: 20, Декември, 2019, 01:09:23 от anhira »
Аз помагам на хората да са по-здрави и да печелят повече пари