Форум АНХИРА - здраве, успех, свобода

Автор Тема: Прозрение #2: Създаването на лидери е лесно, след като ги научите...  (Прочетена 3455 пъти)

Неактивен anhira

  • Administrator
  • Full Member
  • *****
  • Публикации: 199
  • Karma: +7/-2
  • Мечтайте и творете!
    • Профил
Създаването на лидери е лесно, след като ги научите какво да правят с проблемите.

Ето един откъс от статия, публикувана в нашата библиотека за членове:

„Клиентът не хареса продукта, в офиса не му върнаха парите навреме и затова изгубих дистрибутора си. Изглежда, че компанията съсипва бизнеса ми. Накъде да поема след това?”

Има нещо много по-важно от маркетинговата техника или стратегия. Ще споделя с вас един от моите тайни принципи, които правят мрежовия бизнес лесен. Ако разберете десетина основни принципи на мрежовия маркетинг, всичко работи. Няма стрес, няма отхвърляне, няма мрачни настроения или обреченост, няма политика, няма и предизвикателства.

Ето един таен принцип, който може да промени кариерата ви завинаги!
Странното е, че никой никога не се е замислял над него.

Точно се върнах от Англия, където МЛМ обществото е изправено пред необикновена и ексцентрична гледна точка. Сметнах, че са напълно полудели, но забелязах, че МЛМ обществото в Съединените щати страда от същата  изопачена гледна точка. Дали все пак не се разпространяваше таен вирус по света, който предизвиква лудост?
Навсякъде дистрибуторите погубват бизнеса си. И не съзнават защо. Представете си да инвестирате стотици или дори хиляди часове във вашия бизнес и след това систематично да го разрушите с една погрешна гледна точка.

Първо, малко информация за фон. Колко часа смятате, че изкарва средностатистическият МЛМ лидер, като извършва следните задължения:
* Да изслушва личните проблеми на дистрибуторите от долната си линия
* Да изслушва бизнес проблемите на дистрибуторите от долната си линия
* Да провежда безброй телефонни разговори с главния офис във връзка със загубени доставки или липса на продукти
* Да се извинява за некоректни изказвания от страна на по-висшестоящите в йерархията лидери или от страна на служителите от главния офис
* Да влиза в ролята на рефер между ревниви дистрибутори, които се боричкат кой да запише някой нов член.
*Да мъмри служителите от главния офис, които не разбират мрежовия маркетинг.
* Да проследява всички телефонни разговори, на които не е отговаряно в срок.
* Да се притеснява от това, че алчността унищожава определени членове на организацията
* Да се вайка за непочтеното третиране и липсата на изразено внимание
* Да се опита да възстанови бизнеса, който е бил откраднат от непочтената конкуренция.
* Да обсъжда липсата на лидерство и отзивчивост в компанията с други недоволни лидери в продажбите.

Ако сумирате часовете, те се превръщат в една 40-часова работна седмица.

Тези дейности отнемат време. Колко време може да си позволи да отдели един лидер за тези непродуктивни, недоходоносни дейности?

Тези дейности костват физически усилия. Лидерите се изтощават физически след един маратон от телефонни разговори с професионални жертви, които се оплакват, че светът е против тях.

Тези дейности костват психически усилия. Лидерите губят менталната си енергия, за да водят тези губещи битки. След всяка една от тези битки лидерът предпочита да изпадне в безтегловност и да гледа телевизия. Няма и капка ентусиазъм, който да му е останал, за една кампания за  набиране на нови дистрибутори и клиенти.

Чий е този проблем? Тук дистрибуторът няма истински проблем. Това е проблем на лидерите! Лидерите имат грешна перспектива или гледна точка. Ето в какво вярват неуспешните лидери:
За да успееш в сферата на мрежовия маркетинг:
* 100% от служителите на главния офис трябва винаги да са перфектни.
* 100% от всички дистрибутори трябва да бъдат почтени, доброжелателни, да са хора без проблеми и да не притежават дори капка алчност.
* 100% от всички дистрибутори никога не бива да напускат.
* На 100% от телефонните разговори трябва да бъде отговорено така, както се иска от тях.
* 100% от служителите на главния офис трябва да са на линия, когато те се обадят.
* 100% от всички лидери нагоре по веригата трябва да са перфектен модел за подражание, и никога не бива да допускат грешка, когато говорят.
* Дистрибуторите никога не са егоисти.
* 100% от всички решения трябва да са перфектни.
* 100% от всички решения трябва да работят перфектно в бъдеще.

Всичко трябва да е перфектно, или те просто ще се оплакват и ще погубят бизнеса си, и ще се впуснат в търсене на нова възможност с перфектните лидери, перфектните служители на главния офис, перфектния компенсаторен план, перфектния продукт на перфектна цена, който удовлетворява 100% от всички хора през 100% от времето и т.н., и т.н.

Ха-ха! Както би казал Зиг Зиглър „Това е мислене, което смърди!

Така че неуспешните лидери бързо изпадат в режим „поправяне на грешките” и прекарват останалата част от посредствените си кариери в стремежи нищо лошо да не се случи никога на никого по веригата – нагоре, надолу или в компанията. Е, в този свят това ще е доста трудно.

Ето какво казват често неуспешните лидери: „Това е криза! Това е криза! Да я оправя ли сега?” - Не. Ако бизнесът ви не може да оцелее в една или две кризи, може би е време да се върнете назад и да изградите по-добри основи. И ще има много проблеми в бъдеще, без значение колко добре изграждате основите, защото... Хората са си хора! Това е вярно. И компанията, и мрежата – и нагоре, и надолу, всички са хора. И като хора, те имат определени характеристики, като:
* Хората допускат грешки. Само компютрите са перфектни, но компютрите не желаят да бъдат дистрибутори.
* Хората са често егоисти.
* Хората са професионалисти в напускането. Те напускат училище, работа, бракове, диети, новогодишните решения и MLM програмите.
* Хората често не връщат обаждането по телефона.
*Хората често са груби.
* Хората приемат себеподобните за даденост. Те не показват признателност към колегите по веригата – нагоре или надолу, когато е необходимо.
* Хората обичат да критикуват. Това ги кара да се чувстват изключителни и да забравят за собствените си проблеми.
* Хората вземат ужасни решения. Защо има толкова много разводи? Или защо мислите, че толкова много хора губят на конни състезания?
* Хората са на мнение, че са винаги прави. В края на краищата, кой нарочно би направил всичко възможно, за да сгреши на всяка цена?

Следователно, когато дистрибуторите, спонсорите по веригата нагоре или служителите на главния офис допускат грешки, или са груби, или критикуват, или напускат... не се изненадвайте! Те са просто хора!

Защо да вървим против човешката природа? Защо да пренареждаме хромозомите? Защо просто не приемем хората като такива, каквито са - хора?
Това е гледната точка, които успешните лидери приемат. Те не губят времето си в опити да променят хората, да решават въображаемите им проблеми или да елиминират всички несгоди по света. Успешните лидери се учат да управляват проблемите, не да ги оправят. В това се изразява разликата.

Представете си, че работите усилено и по магичен начин оправите всички проблеми, които съществуват надолу и нагоре по веригата и в компанията. Уау! Това беше трудно. И сега, след като сте оправили всички проблеми днес, какви са шансовете, че ще има нови проблеми утре? 100%!!! Да, повече проблеми утре, вдругиден, всеки ден в бъдеще. Винаги ще има проблеми. Успешните лидери приемат този факт. Те просто се научават да живеят с проблемите, вместо да се стресират от всеки новопоявил се проблем през целия си живот.

Погледнете на нещата от тази гледна точка. Няма такова понятие като съвършена МЛМ компания. Всички компании наемат хора!! Следователно, просто няма как да няма грешки и проблеми.

Какво правят дистрибуторите, които не успяват? Ако забележат, че тяхната настояща MLM компания има проблем, те напускат. Отиват в друга MLM компания и се надяват, че никога няма да имат проблем. Що за налудничаво мислене е това?

Всички MLM компании имат проблеми. Успешните дистрибутори и лидери осъзнават, че щом всички MLM компании имат проблеми, просто трябва да си изберат компания, с която да имат проблеми. А след това да преглътнат този факт, да приемат проблемите и да се заловят с бизнеса.

Дайте възможност на конкурентите си да оправят проблеми, да коригират човешката природа и да скачат от една компания в друга. Дори насърчавайте конкурентите си да правят това. Защо? Защото така конкурентите ви ще си имат занимание, докато вие изграждате голям и успешен мрежов бизнес. А вие ще си осигурите изключителен достъп до най-добрите евентуални кандидати, тъй като вашите конкуренти ще са прекалено заети да оправят проблеми!

Но не трябва ли все пак да оправяме някои от проблемите? Не. Бизнесът ни ще бъде доста успешен, ако просто се съсредоточим върху развитието на трима или четирима лидери. Веднъж след като разполагаме с трима или четирима обучени съмишленици... ние ставаме непобедими!

Развитието на лидери е всичко в бизнеса ни. Дистрибуторите може да идват и да си отиват, проблемите може да се появяват и да отшумяват, но ако развием лоялни лидери, в дългосрочен план ще бъдем винаги в този бизнес, и то с редовни бонуси.

Всички проблеми от графа „други” нямат нищо общо с откриването, обучението и развитието на трима или четирима добри лидери. (Спомняте ли си за тайния принцип, за който ви споменах в началото?)

Нека да разгледаме типичната криза #1.
Вашият дистрибутор получава поръчката си за 20 различни продукти и един от продуктите липсва. Вашият дистрибутор се обажда на спонсора ви и казва: „Помощ! Поръчката ми е непълна. Не зная колко неща липсват, но всичко е погрешно. Мислите ли, че компанията ще излезе от бизнеса?” Естествена човешка склонност е да се преувеличава леко, когато се описва личен проблем.
Спонсорът приема проблема и се депресира. Той се тревожи за това какво би се случило, ако неговият дистрибутор напусне поради тази голяма липса на продукти. Така че спонсорът звъни на своя спонсор и казва: „Помощ! Помощ! Компанията е преустановила доставянето на продукти и взема от парите на дистрибуторите. Защо така атакуват и разрушават бизнеса ни?”
Естествена човешка склонност е да се преувеличава леко, когато се описва личен проблем.
Неговият спонсор се паникьосва заради този масивен проблем, разрушаващ кариерата. И така, той се обажда на неговия спонсор (това сте вие) и казва:
„Помощ! Помощ! Компанията е преустановила доставянето на продукти и изпраща екип от спецчасти, които сега стрелят по нашите дистрибутори. Трябва да спрете убийствата!”
Докато този проблем стигне до ушите ви, той вече е прераснал в голям, голям проблем. Както споменах, естествена човешка склонност е да се преувеличава леко, когато се описва личен проблем.

Как ще реагирате?
Дали ще се обадите в главния офис и ще добавите още малко преувеличение към историята? Не и ако сте успешен лидер. Като успешен лидер, вие трябва да имате непоколебима, стабилна гледна точка. Вие знаете, че единственото нещо, което е от значение, е да откриете трима или четирима добри лидери – и точка. Всички други проблеми представляват само отвличане на вниманието, и можете да ги игнорирате.
Какво правите? Отговаряте на обзетия от паника лидер така: „Липсващи продукти, а? Нямам достъп до компютъра за доставки на главния офис, така че защо не им изпратиш детайлите по ФАКСА, и те ще се погрижат за това.”

Бум! Готови сте! Това е. Без повече хистерия или въвличане. Сега този относително маловажен проблем е управляем. Дистрибуторът с проблема трябва да напише детайлите по ФАКСА. Това е добре. Защо?
* Записването на детайлите е трудно. Повечето хора предпочитат да прехвърлят проблема нагоре по веригата, отколкото сами да го обработят. Такава е човешката природа. Защо да не се проведе един телефонен разговор, в който нещата да се преувеличат? Това е по-лесно, отколкото да се напише доклад.
* Записването на детайлите обикновено ограничава степента на преувеличенията.
* Повечето хора ще проверят още веднъж фактите, които излагат, преди да се ангажират в писмена форма.

И така, какво се случва? Дистрибуторът прави повторна проверка на кутията с доставката и като по магия открива липсващия продукт. Проблемът е дотук. Вие продължавате да развивате бизнеса си, а именно да откриете и обучите трима или четирима добри лидери в мрежата си.

Хей! Това е страхотна гледна точка за това как работи мрежовият маркетинг. Какво ли ще се случи, ако моята долна линия приеме тази гледна точка? Огромно разрастване. Огромни продажби. Огромни чекове за вас.

Няма ли да е хубаво, ако долната ви линия никога не се оплаква? Вместо това, всички просто да приемат проблемите като част от живота и да продължат да изграждат бизнеса си? Е, тогава светът щеше да е перфектен. Няма правило, обаче, което да гласи, че не можем да образоваме и обучаваме цялата си мрежа в тази насока.

Можете ли да си представите колко силни бизнес срещи ще се получат, ако всеки е позитивно настроен и съсредоточен в постигането на целта си да открие и развие трима или четирима добри лидери? Атмосферата ще е магическа! С толкова много позитивна енергия в залата, гостите ще се присъединяват дори без да са изслушали презентацията! Евентуалните кандидати искат да бъдат заобиколени от позитивни хора, които знаят накъде отиват.

Ами другите проблеми?
Може ли човек да допуска грешка по време на бизнес презентация? Може ли да се допусне печатна грешка в брошурата? Възможно ли е репортерът, на който не е платено достатъчно, да напише непочтена статия за компанията и продуктите ви в пристъп на ярост? Възможно ли е някой лидер от горната линия да говори неистини, да краде кандидати, да фалшифицира дистрибуторски договори и да ви открадне кучето?
Да, случва се. Е, и какво от това! Всички тези проблеми нямат нищо общо с крайната цел, върху която сте фокусирани, а именно да откриете и развиете вашите трима или четирима лидери. (Ако внимавате, обзалагам се, че започвате да разкривате тайния принцип тук.)

Да погледнем към криза #2.
Преди седем месеца имах презентация на възможностите пред 50 души. Тя се проведе в малък хотел в Северна Англия. В дъното на помещението имаше една нова дистрибуторка. Тя беше взела със себе си съпруга си и 11-месечната си дъщеричка.
Също така, в задната част на стаята имаше един евентуален кандидат с раиран костюм на стойност 1000 долара, с маникюр, с имитация на много скъп ръчен часовник и... отношение. Изглеждаше като стереотипен борсов посредник.

Какво правите, когато бебето плаче? Докато правех презентацията си, изведнъж бебето започна да вдига шум. Ок, то заплака. Не високо, но все пак отвличаше вниманието.

Ето го въпросът: Има ли нещо общо плачът на бебето с откриването или развитието на тримата или четиримата ваши добри лидери? (Ако внимавате, обзалагам се, че започвате да разкривате тайния принцип тук.) - Не! Следователно, това не е проблем. Това не е и събитие. И е напълно преодолимо - просто игнорираме плача и продължаваме срещата на възможностите. Така и направих.

Познайте какво се случи, когато срещата приключи? Добре облеченият господин напусна помещението. Той беше напълно „изключил” заради плача на бебето. Неговите забележки? „Как е възможно един професионалист да позволи на едно бебе да се намеси или да отвлече вниманието на евентуалните кандидати от бизнес презентацията? Не бих могъл да се присъединя към подобна непрофесионална организация!”

Ето тук е въпросът за милиони долари, който следва да си зададете като човек, който изгражда бизнес и като МЛМ лидер: „Ако моят кандидат напусне или дори не се присъедини, защото едно 11-месечно бебе плаче, дали той ще бъде някога един от моите трима или четирима добри лидери?
Очевидният отговор е „Не”. В най-добрия случай този евентуален кандидат може да стане „временен” дистрибутор. Той ще напусне при първите признаци на несполука, проблеми, наранени чувства или стрес.
Независимо от това дали този „временен” дистрибутор се присъедини или не, това едва ли ще е от значение за една дългосрочна МЛМ кариера.

Погледнете на нещата по този начин. Този кандидат напуска, още дори преди да е започнал. Защо? Защото е чул плача на 11-месечното бебе, което дори и не подозира неговото съществуване. 11-месечното бебе дори не подозира съществуването на този кандидат и въобще не му пука за него. А все пак това 11-месечно бебе има силата да контролира решенията на този слабоволеви, добре облечен кандидат.
Ако този така наречен кандидат е готов да остави едно 11-месечно бебе да взема решения вместо него, как ли ще се справя той в собствения си мрежов бизнес? Недобре.

Трябва ли да поправяте проблема? Не. Ще бъде тотална загуба на време.

Да приемем, че сте забранили да се идва с бебета на тази среща на възможностите. Може би сте наели детегледачки или сте казали на семействата, че не е желателно да идват с децата си. Все някак сте оправили проблема „плачещи бебета на срещите на възможностите”. Е, и какво от това?
* А какво ще се случи, ако в стаята, в която се провежда срещата, е прекалено топло? Дали този придирчив, слабоволеви евентуален кандидат пак ще откаже да се присъедини?
* Ами ако хората от съседното помещение вдигат прекалено много шум?
* Какво ще стане, ако презентаторът допусне грешка по време на презентацията?
*Ами ако е дошъл някой, който е с упорита кашлица?

Виждате ли проблема? Проблемът е с евентуалния кандидат, а не с обстоятелствата около него. Не можете цял живот да вървите пред този евентуален кандидат и да казвате: „Моля, усмихнете си, когато минете покрай евентуалния ми кандидат.” „Моля, не казвайте нищо лошо за нашата компания пред евентуалния кандидат.” „Моля, направете така, че да не вали, когато евентуалният кандидат идва на срещата ни”.

Евентуалният кандидат вярва, че обстоятелствата трябва да бъдат правилни, за да може той да успее. С други думи, той си казва, че успехът е извън него самия. Той зависи от обстоятелствата. И се надява, че 11-месечното бебе няма да взема повече решения вместо него.

Дали този евентуален кандидат ще се превърне в един от вашите трима или четирима добри лидери? Не. 11-месечното бебе може би ще има по-добър шанс.

Лидерството няма нищо общо с дрехите, които носите.

Кого бихте предпочели да привлечете към организацията си?
1. Майката, която е довела 11-месечната си дъщеря и съпруга си на срещата на възможностите или
2. Добре облечения, слабоволеви евентуален кандидат, който приема насоки и решения, свързани с кариерата му, от едно 11-месечно бебе?
Отговорът е очевиден, веднъж след като сте разбрали принципа за откриването и развитието на трима или четирима добри лидери.

Лидерите са всичко. Те носят дългосрочна сигурност. Те са вашият ключ към солидно израстване и постоянни бонуси. Почти всичко друго, което правите в МЛМ, е без особено значение. Основното ви усилие е да се съсредоточите върху откриването и развитието на трима или четирима добри лидери.

Повечето от останалите неща, които вършим, са загуба на време. Искате ли няколко примера?[/b]
  • обсъждането на политиката на компанията,
  • споренето с всезнаещите дистрибутори,
  • повторното обучение на горната ви линия,
  • подреждането на столове за срещи на възможностите,
  • пренаписването на брошурата, предназначена за евентуални кандидати (за трийсет и първи път),
  • подреждането на мострите на продуктите,
  • запаметяването на изрази, които се употребяват при продажбите,
  • държането на слабоволеви евентуални кандидати за ръчичка,
  • поправянето на чуждите грешки,
  • мъмренето на дистрибуторите за отсъствие от срещи,
  • желанието да получите повече пари за същите усилия,
  • настояването за незабавна доставка на забавените поръчки,
  • изискването всеки да е третиран справедливо при всички обстоятелства,
  • изслушването на дребнави оплаквания,
  • съжаляването на хора с наранено его,
  • опитите за спасяване на професионални жертви,
  • насилването на дистрибуторите да посещават обучения, които не са им по сърце,
  • опитите да се открие кой е виновен,
  • желанието хората да имат същите възгледи като вашите,
  • поучаването на фирменото ръководство как да си върши работата
  • и т.н., и т.н., и т.н.

Не ставаме успешни лидери, като решаваме тези проблеми. И не се превръщаме в успешни лидери, като спонсорираме и заменяме „временни” дистрибутори. Ставаме успешни лидери като открием и развием трима или четирима добри лидери.

„MLM Кризисен център. Мога ли да ви помогна?” Направете всичко да не отговаряте по този начин на телефонните обаждания. Вместо това обучавайте вашите нови дистрибутори и потенциални лидери, че проблемите са нещо напълно естествено. Проблемите са част от живота и ще присъстват както днес и утре, така и през останалата част от живота.

Така че вместо да се стресирате заради проблемите и да се опитвате да ги оправите, просто управлявайте тези проблеми и си живейте живота. Ще имате повече свободно време, по-малко стрес и ще подобрите живота си така, че да се радвате още повече на тези  големи, големи бонуси.

И ще откриете, че отговаряте на въпросите и управлявате проблемите по-лесно, когато се фокусирате върху откриването и развитието на трима или четирима добри лидери.

Например, ако живеете на 40 мили от главния офис на компанията, вашите дистрибутори ще ви питат: „Защо не идвате в главния офис по-често?” А вие можете да отговорите: „Понеже посещението на главния офис няма нищо общо с откриването и развитието на моите трима или четирима добри лидери.”

Или дистрибуторите могат да ви попитат: „Защо не можем да добавим към еди-кой си продукт шоколад?” Можете да отговорите: „Какво общо има това с откриването и развитието на моите трима или четирима добри лидери?"

Или дистрибуторите могат да кажат: „Мери говори много по време на срещата на възможностите.” Можете да отговорите: „Какво общо има това с откриването и развитието моите трима или четирима добри лидери?"

Виждате ли? Лесно е. След като веднъж разберем принципите и имаме подходящата нагласа към нашия мрежов бизнес, ВСИЧКО става лесно!

И накрая, в случай че не сте забелязали принципа, за който ви разказах на първате страница, ето го:

Нашата работа като лидери е просто да открием и да развием трима или четирима добри лидери. Останалата част от нашите дейности са несъществени. Те просто нямат значение.

Както виждате, лидерството е умение, което се учи. То не е нещо, което идва автоматично, тъй като имаме добро отношение, написана визия или табло на мечтите  в златна рамка.

Ето защо сериозните мрежари се абонират за МЛМотиватор за да научат повече умения, които ще променят живота им.
« Последна редакция: 23, Юли, 2013, 14:12:55 от anhira »
Аз помагам на хората да са по-здрави и да печелят повече пари

Неактивен plamenpasev

  • Директори
  • Newbie
  • *
  • Публикации: 7
  • Karma: +0/-1
    • Профил